Πέμπτη 30 Απριλίου 2009

Η φωνή του Θείου Πάθους

Ο μεγάλος ερμηνευτής σε μία συνέντευξη σε πρώτο πρόσωπο στις «Δ»

Του Αλέξανδρου Σαλαμέ, asalames@ekdotiki.gr

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος διάλεξε τη 10η Απριλίου για να τον βραβεύσει για τη συνολική του προσφορά στη θρησκευτική μουσική και για το πάθος και τη συγκίνηση που μεταδίδει ερμηνεύοντας τους κατανυκτικούς ύμνους της Ορθοδοξίας. Λίγες ημέρες πριν κυκλοφόρησε μια τετραπλή κασετίνα με παλαιότερα του κομμάτια, παραδοσιακά τραγούδια, βυζαντινούς ύμνους και ένα DVD. Ταυτόχρονα θα βρεθεί στο Ράδιο Σίτυ για τρεις παραστάσεις με τίτλο «Πορεία προς το Θείο Πάθος». Ο Πέτρος Γαϊτάνος είναι ένας καλλιτέχνης πληθωρικός, δραστήριος αλλά πάνω από όλα με πλήρη συναίσθηση του προορισμού του ως τραγουδιστή.


Οι «Δρόμοι μιας φωνής» ήταν μια καλή ευκαιρία να γίνουν, με το δεδομένο ότι κλείνω μία εικοσαετία στη μουσική. Ο κόσμος το ήθελε. Δεν ήταν λίγες οι φορές που μέρος του κοινού μου μου έλεγε ότι θα ήθελε να κυκλοφορήσει ολοκληρωμένα όλο το ρεπερτόριό μου εκφράζοντας όλα τα είδη μουσικής με τα οποία ασχολήθηκα. Ηταν μία καλή ευκαιρία λοιπόν να γίνει τώρα.

Η εκκλησιαστική μουσική είναι βαθιά μέσα στην καρδιά μου, καθώς εκφράζει τη βαθύτερη και πιο ειλικρινή και ουσιαστική αγάπη που έχω στο Θεό. Πέραν τούτου είναι και υψηλότατη μορφή τέχνης και η ποίηση και η μελωδία των εκκλησιαστικών μηνυμάτων.

Το παραδοσιακό τραγούδι
το αγαπώ πολύ γιατί εκφράζει τις γενιές, τα ήθη και έθιμα και την παράδοσή μας. Πρόκειται για ένα κομμάτι της Ελλάδας το οποίο επικοινωνεί και καλύπτει τις σημαντικότερες αξίες της κοινωνίας, αλλά και την ιστορία του γένους μας.

Το σύγχρονο τραγούδι είναι εξαιρετικά χρήσιμο, καθώς μου δίνει τη δυνατότητα να τραγουδώ καινούριο υλικό το οποίο γράφεται με ένα τρόπο παιχνιδιού, ώστε να ερμηνεύσω κάποιες δημιουργίες με τη δική μου φωνή, εκφράζοντας την καθημερινότητα του σύγχρονου ανθρώπου την οποία και βιώνω.

Από τη συνεργασία μου με το Μίκη Θεοδωράκη
δεν προέκυψε απλά ένας δίσκος με καινούρια τραγούδια που μιλούν για τον έρωτα, αλλά είναι μια πιο ευρύτερη μορφή έκφρασης και επικοινωνίας.

Ο Θεός για μένα είναι μία άκτιστη ενέργεια την οποία συλλαμβάνω με την καρδιά μου, προσλαμβάνεται με άλλους κανόνες πέρα από αυτούς της υλικής μου ζωής και κάνει τον άνθρωπο να καταλαβαίνει την προέλευση, αλλά και τον προορισμό του.

Αισθάνομαι πως ο ρόλος της Εκκλησίας
δεν είναι ο ρόλος που εγώ καλούμαι να παίξω, όπως και το αντίθετο. Εγώ είμαι απλά ένας καλλιτέχνης, που συμπεριφέρομαι σαν νέος της εποχής που τυχαίνει να δίνω αυτή την αυθόρμητη ομολογία μου και καταγραφή της έκφρασής μου σε σχέση με το Λόγο του Θεού και τη μουσική του. Εγινε χωρίς ιδιαίτερα σχέδια. Δεν προσβλέπω σε τίποτα άλλο πέρα από το να μοιραστώ την αγάπη μου για το Θεό.

Οι παραστάσεις μου στο Ράδιο Σίτυ
είναι στημένες με ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδας, συνοδευόμενες από κάποιες κλασικές συνθέσεις που θα «ντυθούν» με πλάνα από τον τόπο του μαρτυρίου του Κυρίου στα Ιεροσύλημα. Μαζί θα έχω μια μεγάλη χορωδία και συνεργάτες μου. Είναι ένας τρόπος να παρουσιάσω έξω από τους ναούς με μια άλλη ματιά, λίγο πιο θεαματική, τους Υμνους της Μεγάλης Εβδομάδας.

Είναι πολύ περισσότερες οι συναυλίες
που έχω κάνει με τραγούδια και λιγότερες αυτές με ύμνους. Επειδή όμως η δισκογραφία μου τα τελευταία χρόνια έχει μεγάλη έμφαση στους ύμνους, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είμαι ο μοναδικός με τόσο μεγάλη διάρκεια και προβολή στο κομμάτι της εκκλησιαστικής μουσικής,το γεγονός αυτό με χαρακτηρίζει ανεξίτηλα και μάλιστα για μια 15ετία. Είναι λογικό βέβαια αυτό, αλλά με στεναχωρεί, όταν κάποιος ταυτίζεται αποκλειστικά με αυτό, χωρίς να έχει σταθεί στην ευρύτερη καριέρα μου.

Εχω την αίσθηση ότι ο κόσμος αγοράζει πολύ λιγότερο δίσκους, παρακολουθεί πολύ λιγότερο την καλλιτεχνική δημιουργία και η εμπειρία και η γνώση του προέρχεται από την τυχαία παρακολούθηση της τηλεόρασης. Είναι κρίμα ο κόσμος τους καλλιτέχνες και όχι αυτούς που…δηλώνουν καλλιτέχνες να τους γνωρίζει από την τηλεόραση.

Δεν είμαι από τους ανθρώπους
που ξεχωρίζω κάποιους ως καλύτερους από άλλους σε κανέναν τομέα της ζωής μου.Το γεγονός ότι κάποιος καλλιτέχνης, για παράδειγμα, έχει περισσότερα καλά χαρακτηριστικά από κάποιον άλλο δεν αποκλείει ότι κάποια από αυτά δεν υπάρχουν σε άλλη κατάσταση, απλά λιγότερο πλήρη. Στη ζωή μου δε μου αρέσει να λέω τη φράση «Αυτός είναι ο καλύτερος».

Στην Υμνολογία της Εκκλησίας πιο πολύ συγκλονίζομαι από το λόγο παρά από τη μουσική. Ενας ύμνος μπορεί να περιγράφει με τρόπο που να με αγγίξει τρομερά ένα ιστορικό γεγονός χωρίς να έχει σπουδαία μουσική. Το αντίθετο δεν είναι εύκολο να γίνει. Είμαι άνθρωπος του λόγου. Θεωρώ ότι φέρει μαζί του πάρα πολύ μεγάλη ενέργεια. Είναι το πρώτο πράγμα που προσθέτω σε ότι και να κάνω.

Είμαι στη διαδικασία να κάνω μια καινούρια και ελπίζω ενδιαφέρουσα για τον κόσμο δισκογραφική δουλειά με νέα ερωτικά τραγούδια τα οποία θα έχουν μία αξιόλογη προσέγγιση ως προς τη σύνθεση και το λόγο.

Να βάλουμε περισσότερο Θεό στη ζωή μας. Αυτή είναι η ευχή μου για τις ημέρες του Πάσχα.

Info:


Ο Πέτρος Γαϊτάνος με τη συμμετοχή μεγάλης Βυζαντινής χορωδίας και χοράρχη, παρέα με τους συνεργάτες και τους τεχνικούς του, θα κάνει τρεις ειδικές εμφανίσεις – παραστάσεις, Μεγάλη Δευτέρα 13, Τρίτη 14 και Τετάρτη 15, στο θέατρο ΡΑΔΙΟ ΣΙΤΥ, με ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδας

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
Μεγάλη Δευτέρα: 10.00 μμ
Μεγάλη Τρίτη: 10.30 μμ
Μεγάλη Τετάρτη :10.00 μμ
Προπώληση : στο ταμείο του θεάτρου
Εισιτήρια : 25€ & 20 €

Πριν λίγες ημέρες κυκλοφόρησαν από την Universal «Οι δρομοι μιας φωνης», η τετραπλή κασετίνα του Πέτρου Γαϊτάνου, που μαςμας οδηγούν σε τρία διαφορετικά τοπία της ελληνικής μουσικής. Το σύγχρονο ελληνικό τραγούδι, το παραδοσιακό και τη βυζαντινή μουσική.
Η ιστοσελίδα του καλλιτέχνη είναι:
http://www.gaitanos.eu/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου